Het HoneyCloon effect

Bron: AD.nl

George Clooney zorgt niet alleen voor spectaculaire films, ook steden trekken veel publiek dankzij hem. Onlangs trouwde George Clooney met Amal Akamuddin in Venetië. Bokingssite Hotels.com zag de vraag naar hotelovernachtingen flink stijgen. Varen door de grachten in de Italiaanse stad van de liefde. Veel Nederlanders willen het voorbeeld van Clooney met zijn vrouw volgen. De afgelopen dagen zijn de zoekopdrachten naar hotels in Venetië gestegen, maar liefst 125 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Dit fenomeen wordt omschreven als het ‘HoneyCloon’ effect.

HoneyCloon in cijfers

Niet alleen in ons land is Venetië in trek. Ook bij de oosterburen heeft Clooney een grote invloed. Het aantal zoekopdrachten op Hotels.com nam hier zelfs meer toe dan bij ons. Ten opzichte van vorig jaar steeg het in Duitsland met 149 procent. Het is daarmee de recordhouder van het ‘HoneyCloon’ effect.

Naast Nederland en Duitsland doet Venetië het ook goed in het Verenigd Koninkrijk (106 procent stijging), Ierland ( 89 procent stijging), Noorwegen (80 procent stijging), Frankrijk (71 procent stijging) en Spanje (70 procent stijging).

De lijst houdt niet op bij deze landen. Ook Finland, Zweden en Rusland krijgen te maken met een stijging in de vraag naar hotels in Venetië.

Tags: ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Anti-spam verificatie *

  • GiftForYou codes
  • Kampeerlinks
  • Links
  • Over Mij
  • Reislinks
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013